Před koronakrizí bylo dosaženo téměř maximálního naplnění vzdušné kapacity a musí přijít nové technologie a přístupy, aby se všichni pasažéři bezpečně a včas dostali do svých destinací. K tomu má dopomoci Single European Sky ATM Research (SESAR), technologická součást iniciativy EU s názvem Jednotné evropské nebe, neboli Single European Sky (SES).
ATRAK uzavřel novou zakázku mezinárodního rozsahu
V rámci projektu SESAR v SW systému ATRAK-AIM implementuje ATRAK komunikaci s Eurocontrol NM (Network Manager) B2B službami přes SOAP (Simple Object Access Protocol), která v budoucnu nahradí starší protokol AFTN (Aeronautical Fixed Telecommunication Network). Tedy zprávy FPL (Filed Flight Plan, vyplněný letový plán), CHG (Modification of Flight Plan, změna plánu), DLA (Delay, zpoždění), CNL (Flight Plan Cancellation, zrušení plánu), ARR (Arrival, přílet) a DEP (Departure, odlet) směřující k Eurocontrolu využijí moderní technologie a standardizovaný model AIXM (Aeronautical Information Exchange Model).
Jejich cílem je koordinace mezi poskytovateli letové provozní služby a jsou klíčové pro plánování využití vzdušného prostoru, jehož efektivita má zásadní vliv na využití tohoto omezeného přírodního zdroje. Software společnosti ATRAK tak přispěje ke zpřehlednění nebe nad EU.