Upravit stránku

JOB AIR Technic získal oprávnění na údržbu A320neo, brzy přibude Boeing 737 MAX

V roce 2020, navzdory neutěšené situaci v letecké dopravě, prošlo hangárem leteckých opraven JOB AIR Technic 105 letadel. Tedy srovnatelný počet jako v časech před pandemií. Základem úspěchu byla schopnost flexibilní reakce na vývoj situace na trhu. A také ochota pouštět se i v nejistých časech do nových projektů. Firma, která spadá do divize CSG Aerospace holdingu Czechoslovak Group, například získala oprávnění k údržbě letounů typu Airbus A320neo. V letošním roce plánuje přidat též Boeing 737 MAX, jenž po vynuceném uzemnění získal oprávnění k návratu do provozu.

"První Airbus A320neo jsme přijali do údržby na konci března. Bohužel si na to, než se znovu vrátí na oblohu, ještě počká. Tento letoun, který k nám přiletěl až z Kostariky, jsme přijali do režimu parkování," říká Vladimír Stulančák, ředitel JOB AIR Technic. Naráží přitom na stále velmi rozšířené dočasné uzemnění letadel, pro něž nemají operátoři z důvodu sníženého počtu letů momentálně uplatnění.

Parkování a podpora projektů v lakovně patří od vypuknutí pandemie mezi nejčastější projekty, které letecké opravny sídlící na letišti v Ostravě-Mošnově řeší. Zmenšil se naproti tomu podíl pravidelné údržby prováděné na letadlech každé zhruba dva roky, takzvaných C-checků. Po vypuknutí pandemie na jaře minulého roku operátoři prakticky okamžitě revidovali a pozastavili své plány a údržbu odložili s tím, že až na výjimky využívají primárně letadla, která momentálně údržbu nepotřebují.